Afacerile, proprietarii, stakeholderii si managerii au avut multe provocari inainte de pandemie cu a mentine cifra de afaceri si profitul. Provocarile s-au schimbat la debutul pandemiei, cand subit toate afacerile au fost fortate sa faca un pas mare inapoi. Parea ca se confrunta cu aceleasi provocari ca si un start-up sau o companie la inceput de drum.

  • Cum ajungem la client?
  • Unde gasim acum clientii?
  • Care ar trebui sa fie oferta companiei astfel incat sa pastram profitul?

Cu toate provocarile, suferinta si restrictiile pe care le-a adus, pandemia reprezinta un bun moment pentru un nou inceput. Si, ca orice inceput, primul pas consta in restaurarea conditiilor initiale cand afacerea era intr-un echilibru sigur, sustenabil pe care se putea construi.

Pentru cei mai multi, metodologia 6S reprezinta o strategie pentru identificarea modalitatilor prin care compania pierde si construirea unui plan de dezvoltare pentru a elimina acestor pierderilor. Ca principiu, aceasta metodologie ajuta companiile sa identifice modalitati prin care sa faca economii, insa reprezinta primul pas spre crestere si dezvoltare. Implementat corect, 6S ajuta companiile sa creasca si sa se dezvolte prin propriile forte prin rezultate imbunatatite in timp si o evolutie a succesului pe masura.

Iata cateva modalitati prin care 6S poate ajuta afacerea sa se dezvolte:

1. Angajatii invata sa recunosca modalitatile prin care compania iroseste resursele

Primul pas in rezolvarea oricarei situatii consta in a invata cum recunosti acea situatie si apoi cum poti sa o rezolvi. Obiectivul principal al metodologiei 6S este sa permita angajatilor unei companii sa invete sa identifice modalitatile prin care aceasta pierde. Odata identificate si oprite aceste scurgeri/pierderi, efectul este unul logic. Banii care alta data alunecau printre degete, acum incep sa se adune, iar acest lucru se realizeaza prin imbunatirea continua a proceselor (ceea ce anterior descriam ca excelenta proceselor).

De cele mai multe ori, economiile se obtin prin imbunatatirea proceselor si procedurilor deja existente. Aceste imbunatatiri conduc la operatiuni care se deruleaza usor, fapt care ulterior se regaseste intr-o productivitate crescuta. Productivitatea crescuta inseamna sa produci mai mult. Productie mai mare prin eliminarea pierderilor inseamna un castig mai mare, cu conditia ca echipa de vanzari sa poata vinde mai mult.

Sa vinzi mai mult inseamna sa servesti mai multi clienti.

Sunt si situatii in care imbunatatirea presupune identificarea acelor zone in care nu este definit clar un process si implicit, lipsesc procedurile si instructiunile de lucru. Rezultatul unei astfel de situatii inseamna, pe de o parte, pierdere de oportunitati, dar si pierderi de productivitate. In cele din urma, totul se traduce in bani. 6s reprezinta un instrument foarte util pentru imbunatairea continua a rezultatelor unei companii, pornind cu singura resursa care se poate autodezvolta.

2. Se reduc cheltuielile asociate proceselor

Prima intrebare cu care o companie ar trebui sa inceapa este

cat ne costa sa derulam acest process si cu cat putem sa vindem noi? “.

Orice afacere realizeaza activitati care ii aduc castig. Mai realizeaza si activitati care nu aduc un castig in mod direct, insa fara ele nu pot fi realizate activitatile care aduc bani. Aceasta a 2-a categorie sunt asa zisele “ pierderi necesare”. Daca nu le realizezi, pe termen mediu sau lung este posibil sa te coste mult prea mult, adica compania pierde. Si atunci, este important ca ele sa fie mentinute la un nivel optim.

Mai exista o a 3-a categorie care costa compania timp, bani, resurse, oportunitati, etc. Implementata corect, metodologia 6S ajuta toti angajatii sa se concentreze pe realizarea activitatilor bine din prima incercare. Angajatii gandesc si propun modalitati prin care aceste pierderi sunt eliminate sau reduse. Prin eliminarea acestor pierderi care au asociate costuri financiare, compania obtine bani pentru o crestere organica (prin propriile forte).

De exemplu, in multe companii remedierea reprezinta o modalitate de a limita pierderile. Insa, produsele trebuie sa fie realizate bine din prima.

Cum stim ce inseamna “din prima”? Raspunsul il ofera intotdeauna un process bine documentat.

3. Imbunatateste moralul angajatilor

Atunci cand incerci sa implementezi pentru prima data 6S intr-un loc de munca angajatii opun rezistenta. Este usor de inteles aceasta reactie, intrucat, pe de o parte inseamna schimbare, iar oamenii iubesc zona de comfort.

Pe de alta parte, eliminarea pierderilor si imbunatatirea sunt cu reducerea de personal. Insa, prin implementarea 6S, aduce beneficii directe angajatilor si apoii companiei.

Angajatii realizeaza munca mai usor, le este recunoscuta activitatea si atunci moralul lor se schimba. Incep sa se simta imputerniciti pentru rezultalele muncii lor, inteleg impactul propriilor actiuni asupra intregii companii, munca lor devine mai eficienta si poate fi recompensata. Angajatii care se simt respectati la locul de munca fac ca pentru o companie sa fie mai usor sa creasca si sa se dezvolte.

In realitate, prin eliminarea pierderilor, compania gaseste modalitati prin care sa se auto-sustina in crestere si dezvoltare. Angajatii beneficiaza prin implementare deoarece primesc informatii clare despre ceea ce trebuie sa faca, cum trebuie sa faca si cand trebuie sa faca, iar realizarea sarcinilor de lucru se realizeaza mai usor si mai repede. Atunci cand angajatii isi pot realiza sarcinile mai usor, simt ca sunt responsabili pentru rezultatul actiunilor lor si devin constienti de faptul ca lucreaza pentru companie, dar si in beneficiul propriu.

4. Imbunatateste siguranta si securitatea la locul de munca

Siguranta si securitatea la locul de munca reprezinta un aspect important in viata oricarei companii si prin urmare reprezinta un punct extrem de important al oricarei strategii de imbunatatire a locului de munca.

Siguranta si securitatea angajatilor este critica pentru cresterea si dezvoltarea oricarei companii.

Un mediu de lucru sigur imbunatateste productivitatea, pastreaza angajatii cu un moral ridicat, optimisti si fericiti, si nu in cele din urma asigura faptul ca compania respecta cerintele legale. Desi este in multe cazuri minimalizat, metodologia 6S reprezinta cel mai simplu si mai important mod prin care o companie auto-sustine cresterea si dezvoltarea.

Distribuie articolul:

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *