O companie trebuie să iasă în evidență față de concurenți și să atragă clienți prin furnizarea de produse sau servicii de înaltă calitate. Apoi, compania trebuie sa promoveze o reputație pozitivă și să construiască încrederea clienților, Acest lucru conduce la o loialitate sporită din partea clienților și la afaceri repetate.

 În plus, companiile au nevoie sa stimuleze inovarea, eficiența și succesul în general. Toate acestea conduc în cele din urmă la creștere și sustenabilitate pe termen lung. Pentru a răspunde celor descrise anterior și pentru a atinge și menține avantajul competitiv pe piața actuală, companiile au nevoie de Excelență în afaceri.

 „Împuternicim afacerile, îmbogățim viețile oamenilor: Excelență care durează!”  presupune o abordare profundă care acordă prioritate creșterii durabile și impactului semnificativ pe care afacerile îl au atât asupra clienților, angajaților cât și asupra comunităților.

Cum materializăm această abordare?

Schimbăm perspectiva in ceea ce priveste peisajul afacerilor

Dacă ne uităm înapoi în timp, excelența în afaceri s-a concentrat multă vreme asupra producției, cu accent pe eficiență operațională si succes financiar. Domeniul afacerilor moderne solicită o viziune holistică. În cadrul unei afaceri există procese de fabricație sau prestare a serviciilor, însă succesul acestora este determinat de calitatea proceselor si subproceselor suport.

Prin urmare, procesele de planificare ajută în planificarea realizării bunurilor, iar când vorbim despre bunuri ne referim atât la produse cât si la servicii. Procesele de HR asigură resursa umană necesară. Procesele de achiziții se asigură că toate materialele și serviciile necesare sunt disponibile atunci când este nevoie. Departamentul design și proiectare, proiectează produsele și procesele. Și putem sa continuăm cu toate procesele si subprocesele care se derulează în cadrul afacerii. Procesele din cadrul unei afaceri sunt integrate și interdependente. Orice imbunătățire și/sau schimbare trebuie să considere efectul asupra proceselor și integrarea acestora.

Încet, încet, companiile încep sa înțeleagă că succesul lor este strâns legat de calitatea proceselor interne, dar și de bunăstarea angajaților, a clienților și a comunităților pe care le deservesc.

Noi asigurăm analiza și documentarea proceselor, pentru a împuternici angajații și a ajuta în definirea unor planuri de contingență pentru orice tip de risc sau provocare.

Transformăm afacerile

Excelența în afaceri, este o călătorie, nu o destinatie. Această călătorie este de durată și începe cu transformarea practicilor și proceselor interne. Acest lucru presupune cultivarea unei culturi care acordă prioritate inovației, colaborării și îmbunătățirii continue.

În multe companii, departamentul Îmbunătățire Continuă/Excelența este folosit pentru a umple un gol sau o lipsă (lipsa unor resurse în cadrul altor departamente). Departamentul de Îmbunătățire Continuă ar trebui să se subordoneze direct Managerului de top al companiei și are rolul de a analiza afacerea în ansamblu și a identifica cele mai bune soluții care să asigure avantajul competitiv, o reputație bună în piață în relația cu furnizorii, clienții si angajații.

Atunci când angajații se simt apreciați si respectați, ei devin mai motivați, iar creativitatea lor creste. Este important ca în cadrul companiei să se încurajeze colaborarea si flexibilitatea. În felul acesta, angajații se simt mai bine la locul de muncă, dezvoltă un sentiment de apartenență și au un scop bine definit.

De multe ori, este nevoie de o evaluare obiectivă externă pentru atingerea succesului. Nu pentru faptul că acea companie nu ar avea angajați bine pregatiți, ci pentru că în cadrul companiei departamentele evită să se supere unele pe altele.

Integrăm tehnologia

Tehnologia are un rol esențial în viața afacerilor. Inteligența artificială și automatizarea proceselor reprezintă un ajutor important atunci cand sunt folosite acolo și atat cât este nevoie. Insă, din soluție, acestea pot deveni usor o problemă pentru afacere si companie.  

Atunci când clienții se simt bine, persoanele cu care vin în contact observă acest lucru. Prin urmare, focusul departamentului vanzări și/sau comercializare trebuie să aibă în atenție si experiența persoanelor din jurul celui care ia decizia de cumpărare.

Nu trebuie sa uităm nici o clipă faptul că afacerile sunt cu oameni și pentru oameni. Prin urmare, afacerile sunt fundamentate pe relația de la om la om, indiferent dacă vorbim despre relația B2B or B2C, în cele din urmă este vorba despre relațiile H2H.

Îmbogațim viețile prin implicarea părților interesate

Interacțiunea cu părțile interesate – clienți, angajați, furnizori și comunitate – crează o buclă de feedback care îmbunătățește practicile din cadrul afacerilor.

Proprietarii și investitorii vor să câștige. Clienții vor să câștige. Furnizorii, angajații și comunitatea vor să câștige.

De exemplu, integrarea cu succes a feedback-ului clienților în procesele de dezvoltare a produselor, duce la experiențe personalizate care rezonează cu consumatorii.

Angajamentul companiei pentru aprovizionarea etică și dezvoltarea comunității consolidează imaginea mărcii, îmbunătățind în acelasi timp viața tuturor părților interesate.

Impact pe termen lung și durabilitate

Excelența în afaceri poate duce la dezvoltarea de soluții inovatoare care promovează durabilitatea și conservarea mediului.

Prin integrarea practicilor sustenabile în operațiuni, companiile pot contribui la o planetă mai sănătoasă, atrăgând în același timp clienți și investitori conștienți de mediu.

Această viziune pe termen lung nu numai că le securizează poziția pe piață, dar contribuie și la o lume mai bună.

În general, excelența în afaceri joacă un rol crucial în promovarea durabilității și a managementului mediului în peisajul corporativ de astăzi.

Concluzia: Un viitor construit pe Excelență

„Transformarea afacerilor, îmbogățirea vieților: Excelență care durează!” nu este doar un slogan; este un apel la acțiune pentru companiile care își propun să aibă un impact de durată.

Prin concentrare asupra unor practici durabile, prin implicarea tuturor părților interesate și o cultură a inovației, companiile pot crea o moștenire puternică.

În această eră, excelența nu este doar un scop, ci o călătorie care îmbogățeste vieți, crează comunitați vibrante și un ecosistem de afaceri înfloritor.

Îmbrațișarea acestei filozofii ajută companiile pentru a fi pregătite pentru provocările viitoare, dar le va ajuta să aibă o amprentă pozitivă asupra lumii.

IBPE nu oferă stele, margarete sau punctaje, nu realizăm audituri și nici nu oferim certificări. Însă, ceea ce oferim este un raport de constatare cu propuneri de îmbunătățire. Întotdeauna începem cu activitățile care pot fi implementate fără costuri, sau cu costuri reduse. Atunci când îmbunătățirea este prea scumpă, noi aplicăm re-design.

Distribuie articolul:

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *