Profitabilitatea nu este un accident sau un efect întâmplător – este rezultatul unui calcul și al unei planificări consecvente, al strategiei și al înțelegerii sănătății si maturității afacerii. Analiza pragului de rentabilitate este un pas crucial în călătoria către o afacere productivă, mai eficientă și mai profitabilă. 

De ce proprietarii de afaceri mici și managerii nu își permit să ignore analiza pragului de rentabilitate?

În calitate de proprietar de afaceri mici sau de Top Manager, sunteți, fără îndoială, concentrat pe dezvoltarea afacerii, satisfacția clienților și, desigur, pe obținerea profitului. Am auzit mulți manageri și proprietari de afaceri

 „ Vreau să fac profit!”

 Însă cum se obține profitul? Vorbim aici despre profitul real!

Există un instrument extrem de important pe care mulți îl trec cu vederea și care este cheia pentru a debloca întregul potențial al afacerii: analiza pragului de rentabilitate. În mod uimitor, în unele cazuri pragul de rentabilitate nu este calculat niciodată. Prin urmare, se poate spune că acele companii nu cunosc momentul în care veniturile totale vor deveni egale cu costurile totale și compania nu va mai pierde bani. Acesta este pragul de rentabilitate. Momentul în care veniturile totale devin egale cu costurile totale și compania nici nu pierde dar nici nu câștigă.

Dacă nu ați făcut acest lucru, atunci este posibil să conduceți afacerea fără a avea claritatea necesară pentru a lua decizii informate.

Sau și mai rău, sunt situatii în care se cunoaște faptul că compania nu obține profit la sfârșitul ciclului de raportare financiară.

De ce este analiza pragului de rentabilitate ne-negociabilă pentru succesul companiei?

Înțelegerea pragului de rentabilitate este fundamentală. Spune exact cât trebuie compania să vândă pentru a-și acoperi costurile. Spune dacă compania a stabilit bine prețul de vânzare.

Fără aceste informații, toți oamenii din companie muncesc mai mult, nu neapărat mai inteligent și se pregătesc pentru stres financiar.

Mulți cred că profitul este un număr într-un raport financiar. Alții cred că este ceva care se întâmplă pur și simplu și că odată ce încep vânzările, compania obține profit. Profitul nu este doar o chestiune de venituri; este diferența dintre cheltuielile și veniturile companiei.

Profitabilitatea depinde de capacitatea dumneavoastră sau a echipei de management de a gestiona ambele părți ale acestei ecuații: venituri și cheltuieli.

Calculul pragului de rentabilitate vă ajută să înțelegeți ce trebuie realizat înainte de a putea genera efectiv un profit și cum să faceți ajustări și modificări  atunci când lucrurile nu merg conform planului.

Pericolul care se ascunde în ignorarea profitabilității

Mulți presupun că profitul va veni atunci când rapoartele financiare sunt emise la sfârșitul trimestrului sau al anului. Dacă se întâmplă așa atunci este prea târziu pentru a mai putea face ajustările necesare.

Sa aștepti raportul financiar să spună dacă compania obține profit este ca și cum ai aștepta să se întâmple un accident de mașină pentru a afla dacă aceasta are o problemă mecanică.

Adevărul este că profitabilitatea necesită o atenție continuă. Este vorba despre gestionarea strategiilor de prețuri, despre controlul costurilor și despre luarea deciziilor financiare în timp real.

Calculând pragul de rentabilitate și urmărindu-l în mod constant, se pot lua decizii informate care să îmbunătățească și să asigure profitabilitatea pe tot parcursul anului.

Luați măsuri pentru productivitate și eficacitate!

Dacă sunteți gata să preluați controlul asupra viitorului dumneavoastră financiar și să începeți să creșteți profitul, este timpul să luați măsuri. Serviciile noastre sunt concepute pentru a vă oferi instrumentele, informațiile și sprijinul pentru: 

1. Calculul pragului de rentabilitate: vă vom ajuta să calculați pragul de rentabilitate și vă vom oferi informații clare asupra cifrelor exacte de vânzări necesare pentru a vă acoperi costurile și pentru a începe să obțineți profit.

2. Optimizarea strategiei de stabilire a prețurilor: vă ajutăm să înțelegeți cum să stabiliți un preț eficient pentru produsele sau serviciile dumneavoastră pentru a vă asigura nu doar că acoperiți costurile, ci și generați profit de durată.

3. A îmbunătăți eficiența financiară: Echipa noastră vă va ajuta să identificați zonele în care puteți reduce costurile inutile sau optimiza costurile, unde poate crește productivitatea pentru a îmbunătăți rezultatul final.

4. Perspective financiare în timp real: Vă vom arăta cum să monitorizați performanța în mod regulat, astfel încât să aveți întotdeauna controlul asupra profitabilității afacerii dumneavoastră.

Colaborând cu noi, puteți lua decizii mai inteligente, puteți reduce riscurile și puteți îmbunătăți productivitatea și eficiența afacerii dumneavoastră. Nu trebuie să așteptați până la sfârșitul anului pentru a realiza că nu obțineți profitul pe care  credeați ca îl veti obtine. Începeți azi calculând pragul de rentabilitate și înțelegând modul în care deciziile dumneavoastrâ vă influențează succesul financiar.

Profitabilitatea nu este un accident sau un efect întâmplător – este rezultatul unui calcul și al unei planificări consecvente, al strategiei și al înțelegerii sănătății si maturității afacerii. Analiza pragului de rentabilitate este un pas crucial în călătoria către o afacere productivă, mai eficientă și mai profitabilă. 

Nu trebuie să așteptați ca cifrele să vă surprindă la sfârșitul exercițiului financiar. Luați măsuri acum și lăsați-ne să vă însoțim către o mai mare claritate financiară și către succes.

Sunteți gata să începeți? Contactați-ne astăzi pentru o discuție privind îmbunătățirea profitabilității, eficienței și a eficacității în cadrul afacerii dumneavoastre.

Distribuie articolul:

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *