Excelenta in Afaceri este o calatorie, nu este o destinatie. Nu este un proiect sau program si, prin urmare nu are un inceput si un sfarsit.

Termenul “Excelenta in Afaceri” este folosit de multa vreme si, de cele mai multe ori, a fost folosit in contextul productiei avand ca obiectiv standardizarea si eliminarea pierderilor din cadrul proceselor de fabricatie.

Foarte simplu spus, o afacere este cu oameni pentru oameni. Un grup de oameni (clientii) au o nevoie sau o dorinta si cineva (furnizorul), are instrumentele si dorinta de a satisfice acea nevoie. Indeplinirea acestei nevoi are ca rezultat o tranzactie financiara intrucat clientul este dispus sa plateasca o suma de bani.

O afacere are doua componente majore:

  • O componenta sociala (20%) reprezentata de angajati si clienti;
  • O componenta tehnica (80%) care este o solutie integrate de matematica, fizica, chimie si procese (instrumente, tehnologii, metodologii, materiale, echipamente, procese, sisteme, etc).

Fara componenta sociala, afacerea nu exista si nu rezista. Productia, standardizarea si rezolvarea problemelor reprezinta doar o mica parte din ceea ce inseamna Excelenta in afaceri.

Redefinim si reproiectam Excelenta in Afaceri

Asa cum am mai spus, Excelenta nu este o destinatie ci o calatorie. Reprezinta modul in care procesele se integreaza si ruleaza sub forma unor sisteme complexe care conduc de fiecare data la obtinerea celor mai bune rezultate, indiferent de factorii interni si/sau externi. Este nevoie de dedicatie, adaptabilitate si angajament pentru imbunatatire permanenta.

Pentru a atinge Excelenta in Afaceri este nevoie:

  • de implicarea clientilor si a furnizorilor,
  • de colaborare intre client, angajati, furnizori,
  • de angajati implicati si determinati,
  • de strategie, tactici, procese si sisteme aliniate.

Cultura pentru imbunatatirea continua

Excelenta in afaceri inseamna imbratisarea unei culturi pentru imbunatatirea continua, responsabilitate si excelenta in intreaga companie. Angajatii sunt incurajati sa isi asume responsabilitatea propriei activitati, li se recunosc meritele rezultatelor obtinute si sunt recompensati pentru succesul atins.

Satisfactia clientilor

In afaceri nu exista stagnare. Excelenta in Afaceri inseamna concentrare pe satisfactia clientilor. Este important sa cunosti care sunt nevoile clientilor si uneori chiar sa ii ajuti sa inteleaga nevoi la care nu s-au gandit niciodata. Produsele si serviciile sunt importante, insa ceea ce consteaza foarte mult este experienta pe care o au clientii atunci cand achizitioneaza sau folsoesc bunurile companiei tale (produse si/sau servicii). Foarte importanta este ascultarea feedback-ului clientilor, intrucat reprezinta o sursa importanta pentru imbunatatirea continua si pentru cresterea afacerii.

Dezvoltarea angajatilor

Angajatii reprezinta o componenta critica pentru indeplinirea satisfactiei clientilor. Important nu este sa angajezi cei mai buni dintre cei buni, ci despre a asigura informatiile si instruirile necesare pentru ca angajatii sa faca ceea ce compania are nevoie. Este important sa angajezi oameni dornici sa invete si sa se dezvolte, sa le asiguri nevoile de training si sa asiguri documentarea adecvata a proceselor, sa creezi conditii in care ei sa gaseasca motivatie. Este important ca angajatii sa fie instruiti astfel incat sa poata sa foloseasca tehnologii noi, dar sa le si intretina. Pentru o buna performanta din partea anagjatilor este necesar un mediu de lucru care incurajeaza colaborarea, cresterea si dezvoltarea.

Imbratisarea tehnologiei

Utilizarea internetului, reprezinta tehnologie. Utilizarea e-mail-ului reprezinta tehnologie. Tehnologie inseamna si folosirea platformelor, a unei masini de ambalare, dar si a unui robot pentru automatizarea proceselor de afaceri. Excelenta in Afaceri se obtine prin folosirea tehnologiei pentru a optimiza procesele de afaceri, pentru a imbunatati eficienta si a asigura angajamentul clientilor, prin urmarirea si implementarea oportunitatilor de transformare digitala pentru automatizarea proceselor, analizarea datelor si platforme on-line.

Imbratisarea unei culturi pentru inovatie

Inovare continua prin imbratisarea unei culturi pentru inovatie pentru a pozitiona compania in fata competitiei. Inovatia poate sa fie reprezentata de o idee de imbunatatire a unui proces sau sub-proces si poate sa ajunga pana la dezvoltarea de produse si tehnologii noi. Excelenta inseamna companie deschisa la schimbare.

Construire de parteneriate puternice cu furnizori

Excelenta se atinge prin dezvoltarea unor relatii puternice cu furnizori, distribuitori  si alti parteneri sau prestatori de servicii. Daca vrei sa ajungi departe iti alegi parteneri de afaceri specializati in anumite domenii pentru dezvoltarea si crearea unor oportunitati avantajoase ambelor parti.

Obiective, monitorizare si masurare performanta

Excelenta incepe cu stabilirea obiectivelor afacerii, insa atingerea se realizeaza prin masurare si monitorizare a progresului raportat la obiective.

Cand ai analizat si imbunatatit lantul de aprovizionare de la un capat la celalalt (de la furnizor – procese tehnice – achizitii – productie –  depozitare – transport – client)?

Cand ai analizat si imbunatatit ultima data procesul de achizitii?

Cand s-a confruntat compania data ultima data cu lipsa materiei prime& materialelor?

Care sunt actiunile stabilite pentru a preveni reaparitia?

Cand s-a realizat ultima data o livrare in regim “urgent” cu costuri suplimentare? De ce s-a intamplat si care sunt actiunile stabilite pentru a preveni reaparitia?

Excelenta in Afaceri ajuta pentru obtinerea raspunsurilor pentru intrebarile de mai sus si multe altele de acest gen. Fiecare afacere este unica, prin urmare Excelenta in afaceri inseamna analiza continua a output-urilor obtinute.

Distribuie articolul:

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *