Pentru inceput, vom incerca sa punem fiecare lucru acolo unde ii este locul. Multe companii au trecut direct la implementarea Lean-Six Sigma, sub efectul Nirvanei, cu promisiunea unor rezultate extraodinare.

Six Sigma

Six Sigma este un instrument folosit pentru a realiza o analiza concentrata doar asupra unei bucati foarte mici din cadrul unui proces sau a unui sistem care ruleaza in cadrul companiei.

Lean Manufacturing

Lean Manufacturing inseamna analizarea si imbunatatirea proceselor de fabricatie sau operatiuni din cadrul unei companii. Este vorba despre acele procese care creeaza valoare adaugata direct pentru client (chiar daca nu sunt intotdeauna in contact direct cu clientul).

Este ceea ce pune in miscare compania si o ajuta sa mearga dintr-un punct A intr-un punct B in anumite conditii si cu anumite caracteristici. Daca este vorba despre o companie de logistica, atunci este zona depozitului/depozitelor, daca este o companie care presteaza servicii financiare, atunci sunt procesele prin care se livreaza aceste servicii, etc.

Lean Enterprise

Insa, atunci cand compania isi doreste sa obtina rezultate sustenabile, analizeaza compania in ansamblul ei, analizeaza toate procesele afacerii, urmareste excelenta si inalta performanta, insa ia in consideratie si modul in care compania si produsele impacteaza mediul inconjurator si societatea civila. Noul model de afaceri pune accent pe faptul ca in conformitate cu Leagea Reciprocitatii, atat compania cat si societatea civila trebuie sa castige pentru o dezvoltare sustenabila.

De multe ori, se vorbeste impropriu despre implementare Lean. De fapt, este vorba despre dezvoltarea unui nou sistem de management si leadership cu o noua cultura organizationala.

In momentul in care Toyota a fost constienta ca a obtinut tot ceea ce se putea obtine in interior si ca pentru a obtine noi rezultate are nevoie de furnizori, au invitat reprezentanti ai acestora sa le prezinte sistemul lor. Au avut o singura conditie pentru participanti. Nu aveau voie sa faca fotografii.

Toyota a stiut ca daca furnizorii vor incerca sa copieze sistemul de la Toyota, fara sa isi creeze propriul sistem, niciodata nu vor obtine rezultate. Copy-paste in acest caz nu este fezabil. Fiecare companie este unica si trebuie sa isis dezvolte propriul sistem. S-au oferit sa ajute cu explicarea principiilor, s-au oferit sa lucreze cu angajatii companiilor furnizorilor din pozitia de coach, insa fiecare trebuia sa isi dezvolte propriul sistem.

Reprezentantii furnizorilor se pueau intoarce la Toyota de cate ori doreau, puteau sa puna orice fel si oricate intrebari, insa le-a fost interzis sa faca fotografii.

Schimbarea sistemului a inceput in 1945 si inca se mai actualizeaza.

Distribuie articolul:

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *