Nu a fost niciodata mai usor sa infiintezi si sa faci afaceri, decat este in prezent. Internetul a eliminat orice granita. Este dificil, insa, sa faci o afacere profitabila, iar de departe, cel mai dificil este sa mentii acea afacere profitabila.
Nu este de mirare ca in mediul competitiv al afacerilor de astazi, EXCELENTA nu mai este un obiectiv, ci a devenit o necesitate. Pentru a prospera si a iesi in evidenta, companiile trebuie sa incerce in mod continuu si constant sa atinga EXCELENTA in fiecare aspect al afacerii. De la customer service si pana la inovarea produselor si a serviciilor, EXCELENTA exista in fiecare particica si in fiecare fateta a unei afaceri de success.
Excelenta in afaceri nu este ceva care apare din intamplare, nu este un accident, ci o alegere si o urmarire intentionata. Pentru a atinge si a mentine EXCELENTA in AFACERI, companiile au nevoie de obiective clare, echipe pentru performanta inalta, sa puna experienta clientilor pe primul plan, o cultura construita si dezvoltata pentru imbunatatire continua si pentru inovatie.
Prin urmare, exista cinci strategii care pot ajuta companiile sa atinga si sa mentina EXCELENTA in AFACERI, astfel incat sa se asigure cresterea sustenabila si succesul pe termen lung:
- Obiective clare si masurarea performantei;
- Concentrare asupra experientei clientilor;
- Imbratisarea unei culturi pentru imbunatatire continua;
- Echipe de performanta inalta;
- Adaptabilitate si inovare.
Obiective clare si masurare corecta si adecvata a performantei
Pentru a atinge EXCELENTA in AFACERI este necesar un scop clar, iar pentru atingerea acestuia, sunt necesare obiective clare, masurabile aliniate cu viziunea si valorile companiei.
Rolul indicatorilor cheie de performanta este acela de a ajuta monitorizarea constanta a progresului companiei, de a identifica zonele in care se pot realiza imbunatatiri si a oferi echipei de management posibilitatea de a lua decizii pe baza datelor.
Comunicarea transparenta a obiectivelor si a parametrilor de performanta incurajeaza responsabilitatea si asigura faptul ca toti angajatii lucreaza pentru aceeasi viziune pentru EXCELENTA.
Concentrare asupra experientei clientilor
Orice afacere are o parte tehnica care reprezinta 80 % si o parte sociala care reprezinta 20%. Partea tehnica este constituita dintr-un sistem integrat de matematica, fizica, chimie si procese, iar partea sociala este reprezentata de catre clienti si angajati. Clientii sunt “sangele” care inseamna viata pentru orice afacere.
Pentru a putea atinge EXCELENTA in AFACERI, companiile trebuie sa puna pe primul loc livrarea celor mai placute experiente clientilor. In acest sens este necesara intelegerea nevoilor clientilor, depasirea asteptarilor acestora si oferirea de solutii personalizate care sa realizeze acest lucru.
Pentru aceasta este necesar curaj pentru a merge si intreba clientii ce poate face compania pentru ca ei sa fie fericiti, mai fericiti, si in cele din urma cei mai fericiti. Ascultand in mod active feedback-ul clientilor si prin rafinarea in mod constant a ofertei, companiile pot construi relatii puternice cu clientii, pot castiga loialitatea acestora Clienti loiali reprezinta un avantaj competitiv.
Imbunatatire continua
Desi ar putea sa sune ca un cliseu, EXCELENTA in AFACERI nu este o destinatie, ci o calatorie. Oricare dintre cele doua parti componente ale partii sociale a unei afaceri reprezinta un factor eliminatoriu pentru afacere. Pandemia de COVID 19 a demonstrate faptul ca fara client, afacerile nu exista. Cee ace s-a intamplat dupa pandemie, a scos la iveala si a demonstrate faptul ca fara angajati, este dificil sa livrezi clientilor ceea ce ei se asteapta.
Prin urmare, pentru a putea atinge EXCELENTA, companiile au nevoie ca angajatii de pe toate nivelurile ierarhice sa caute oportunitati de crestere, sa invete din erori si greseli, sa fie deschisi pentru inovatie.
Toate acestea nu reprezinta altceva decat imbratisarea unei culturi pentru IMBUNATATIRE CONTINUA. Prin promovarea unei gandiri pentru invatare continua si dezvoltare constanta, companiile pot sa raspunda rapid solicitatilor pietei care evolueaza in mod continuu, fiind astfel cu un pas inaintea provocarilor. Insa, prin oferirea unor conditii de crestere si dezvoltare a angajatilor se creaza conditiile necesare pentru motivare. Fiecare angajat, indifferent de nivelul ierahic isi doreste mai mult sim ai bine.
Echipe de performanta inalta
In spatele oricarei afaceri de success, exista o echipa de inalta performanta. Pentru a putea atinge EXCELENTA in AFACERI este necesara atragerea, dezvoltarea si retinerea talentelor. Acest lucru presupune respect pentru angajati prin crearea unei mediu de lucru care sa asigure support, oferirea de oportunitati de dezvoltare profesionala, recunoasterea si recompensarea angajatilor in functie de performanta.
O echipa motivata si bine pregatita va obtine rezultate exceptionale, conducand astfel afacerea spre excelenta.
Adaptabilitate si inovare.
In conditiile prezente de evolutie a tehnologiei, pietelor si a mediului de afaceri, sa ramai in afaceri nu mai este suficient.
Pentru EXCELENTA in AFACERI, companiile au nevoie sa se adapteze la schimbarea nevoilor clientilor, sa se adapteze rapid la schimbarile economice, tehnologice si ale pietelor, iar pentru acest lucru este nevoie de inovarea.
Inovarea inseamna gandire creativa, curaj pentru experimentare si toleranta la esec, inseamna a fi la current cu cee ace este nou.
Companiile pot ramane relevante si isi pot pastra un avantaj competitiv cautand noi moduri de a imbunatati procesele, produsele si serviciile.
EXCELENTA in AFACERI nu inseamna perfectiune. Atunci cand cauti perfectiune, singurul rezultat poate fi success sau esec, alb sau negru, totul sau nimic. Perfectiunea este un ideal care nu poate fi atins. In scurt timp, frustrarea determinata de neatingerea perfectiune va cuprinde intreaga companie, iar aceasta se reintoarce la modul in care a lucrat anterior.
Insa, atunci cand compania cauta EXCELENTA, nu exista nici o linie de final, compania este fericita ca nu urmareste un concept abstract care nu poate fi realizat. Succesul companiei sta in calatoria pe care o realizeaza si in rezultatele pe care le atinge in cadrul acestei calatorii.
EXCELENTA in AFACERI nu este un obiectiv sau un proiect, care se realizeaza o singura data, cu o data de inceput si o data de sfarsit, este un angajament continuu pentru a imbratisa schimbarea si a oferi clientilor ceea ce isi doresc, indiferent de provocaru. EXCELENTA in AFACERI este forta care pune in miscare compania.